|
|
CELE DYDAKTYCZNE :
Wykorzystanie przyszkolnego ogrodu dendrologicznego dla celów dydaktycznych, wychowawczych, ekologicznych i szkoleniowych.
1.Wykorzystanie arboretrum dla celów dydaktycznych, wychowawczych i ekologicznych.
Dla uczniów najmłodszych kl. I-III arboretrum wykorzystywane jest do realizacji programu
nauczania ze środowiska oraz innych przedmiotów, gdyż treści przyrodnicze są w ścisłej
korelacji z innymi przedmiotami. Przedmiotami celu realizacji tematów np."Przyroda w
różnych porach roku", "Przyroda wokół nas", "Zmiany zachodzące w przyrodzie", nauczyciel
nie musi organizować wycieczek dydaktycznych do parku czy lasu, korzysta z przyszkolnego ogrodu.
2.W klasach IV-VI na lekcjach przyrody można zrealizować następujące tematy:
a) Rozróżnianie pospolitych roślin.
b) Rozpoznawanie roślin nagozalążkowych.
c) Rozpoznawanie chronionych roślin nasiennych.
d) Budowa mofrologiczna i pokrój roślin nagonasiennych i okrytonasiennych.
e) Sposoby rozsiewania nasion i owoców.
f) Rozpoznawanie roślin jedno i dwuliściennych.
g) Wykonywanie pielęgnacyjnych prac agrotechnicznych.
3.W klasach III gimnazjum:
a) Oznaczanie i rozpoznawanie pospolitych gatunków roślin.
b) Obserwacja gatunków zaliczanych do tego samego rodzaju.
c) Przeprowadzanie doświadczeń np. badania stopnia zanieczyszczenia powietrza w oparciu o liście krzewów i drzew.
4.W ramach koła biologicznego:
a) Zaplanowanie długotrwałej obserwacji fenologicznych np. wybranych drzew, krzewów czy roślin zielnych
5.W szkole podstawowej i gimnazjum:
a) Obserwacja życia zwierząt np. owadów, pierścienic, ptaków oraz grzybów
Przyszkolny ogród dendrologiczny stał się wzorem do naśladowania przez okolicznych mieszkańców. powstało na osiedlu z ich inicjatywy wiele małych zieleńców i skwerów.
Powrót
|
|
|
|
| |